Ons adres
Woeringstraat 79 , 3150 Tildonk
Maak een afspraak
016/84 55 70
Verstuur ons een bericht
info@sportkinelab.be

Eiwitten, gainers, creatine, energizers of voedingssupplementen voor de gezondheid,Performance Sports Nutrition is erop gefocusd om sporters te voorzien met supplementen die hen in staat stellen het meeste uit hun workout te krijgen.
Na oprichting in 1993, door twee toegewijde bodybuilders, is het merk Performance Sports Nutrition nu een pionier in sportvoeding. Met meer dan 20 jaar ervaring, is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijde marktleider. Ontwikkeld in samenwerking met sportartsen, coaches en elite sporters, worden de Performance voedingssupplementen gebruikt door miljoenen sporters. Ze staan bekend om hun doeltreffendheid, kwaliteit en smaak.
Performance Sports Nutrition helpt u door uw eigen potentieel breken. Of u nu rust of traint, ons merk is bij u elke stap van de weg, en helpt u om uw fysieke capaciteiten te optimaliseren.

Afslanken

Afslanken is vaak een belangrijke motivatie om meer te gaan sporten en gezonder te eten. Helaas blijkt dit niet zo eenvoudig te zijn.

Hoe komen we aan dit overtollig vet? Door een gebrek aan beweging en een overcomsumptie aan calorieën.
De calorieën die we niet verbruiken worden door het lichaam als “teveel” aanschouwd en worden bewaard als vetten.

Eén van de meest gehoorde misverstanden van het traditionele dieet, is dat we door minder te eten ook gewicht zullen verliezen. Gedeeltelijk is dat ook zo. Alleen gaan we geen of weinig vet verliezen, maar wel vocht en spiermassa. Bij een dieet is het voor ons lichaam veel eenvoudiger water en spieren af te breken dan vetten. Tijdens het uithongeren treedt er een mechanisme in werking dat ons vet als reserve beschouwt en zal beschermen.

 Hoe begin je eraan?

Een voedingsplan waar eiwitten, koolhydraten en vetten uitgebalanceerd zijn is een noodzaak!

De volgende stap is een trainingsplan dat cardio (aerobische) training en eventueel krachttraining bevat. Onze overtollige vetten kunnen enkel verbrand worden tijdens deze aerobische training in onze spieren. De weerstandstraining is belangrijk om spiermassa te behouden en eventueel extra op te bouwen.

Afslanken is voor elk individu verschillend. Er bestaan dan ook verschillende manieren en producten die tot een optimaal resultaat kunnen leiden.

 Geduld

Geduld hebben is ook een noodzaak. Ons lichaam heeft er jaren over gedaan om deze vetreserves op te bouwen. We kunnen moeilijk verwachten dat we ze op enkele dagen of weken kunnen laten verdwijnen. Een gezonde doelstelling is om 5 tot 6% vet kwijt te raken op 10 weken.

Proteïnedieet

Bij een proteïnedieet beperken we de inname van koolhydraten en vetten, en nemen we meer eiwitten op.
Bij dit dieet is er een fysiologische reactie van het lichaam die “ketose” wordt genoemd. Dit betekent dat ons lichaam na enkele dagen door een tekort aan koolhydraten overgaat op vetverbranding. Hierdoor komen er ketonen vrij, stoffen die zorgen voor energie en verzadiging.

Deze supplementen helpen u bij uw eiwitrijk dieet:

  • Pro 90
  • Pro 80
  • Pure Whey
  • Superior Protein Complex
  • Whey Protein Isolate

Thermogenese

Thermogenese is een proces dat zich in het lichaam afspeelt, waarbij warmte wordt geproduceerd en zodoende de stofwisseling versnelt en meer calorieën laat verbranden zonder verlies van energie.

Een aantal afslankingsproducten bevatten kruiden met dit thermogenetisch effect:

  • Yellow Burner
  • Slim Caps
  • Maxalean

Vetverbranding

We weten allemaal dat we vetten verbranden door meer te bewegen.
Sporten verhoogt het metabolisme waardoor we calorieën verbranden.

Helaas verbranden we hiermee niet zo snel die vetten die al jaren opgeslaan zijn.

Hiervoor produceren we echter wel talrijke producten, die de vetverbranding bevorderen. Dit doen ze door ervoor te zorgen dat vetten beter / sneller omgezet worden in energie.
De meest gekende vetverbranders zijn L-Carnitine, Choline en Inositol.

De Performance L-Carnitine capsules en de 500ml fles bevatten CARNIPURE™.
CARNIPURE™ is L-Carnitine van bijzonder hoogwaardige kwaliteit. Door een uniek fermenteringsproces is de L-Carnitine vergelijkbaar met natuurlijke carnitine. Alleen producten met het kwaliteitskeurmerk CARNIPURE™ tonen de gebruiker dat er pure
L-Carnitine gebruikt wordt.

  • L-Carnitine
  • Daily Burner
  • Weight Loss

Eetlustremmers

Eetlustremmers zijn supplementen die de honger en de zin in snoepen tegenhouden. Bepaalde natuurlijke ingrediënten creëren een verzadigd gevoel, waardoor je minder calorieën zal opnemen.

  • SlimCaps
  • Weight Loss
  • Anti Fat

Vochtafdrijvers

De vochtafdrijvers van Performance zijn 100% natuurlijk en drijven op zachte wijze al het overbodige vocht uit het lichaam, waardoor men zich lichter en slanker voelt. Door het overbodige vocht te elimineren, zal u ook een plattere buik verkrijgen en cellulitis bestrijden.

  • Fluid Fighter
  • Drain Drink

Uithoudingsvermogen

Uithouding is een kwestie van tijdig energie bij te vullen, de vermoeidheid zo lang mogelijk uit te stellen en snel te recupereren. De voorbereiding op succesvol sporten begint al geruime tijd voor de duurinspanning.

Geschikte voeding speelt hierin al een vrij belangrijke rol, maar dat alleen is niet voldoende om succesvolle prestaties neer te zetten. Vanaf hier laat Performance met zijn voedingssupplementen sporters toe om een optimale keuze te maken uit een selectie van verschillende supplementen.

Het is evident dat er vóór de inspanning reeds voldoende energie in het lichaam aanwezig moet zijn om hiermee vlot en probleemloos door de beginfase van een duurinspanning te geraken.

Tijdens de inspanning is het een kwestie van de energievoorraad op zeer regelmatige basis bij te vullen. Op die manier wordt de vermoeidheid uitgesteld en de uithouding verzekerd.

Gewichtstoename

Voor veel mensen is gewicht bijkomen een niet te onderschatten probleem. Het is niet de bedoeling om het vetpercentage te verhogen, maar om wat extra spiermassa en volume te krijgen.

De juiste verhouding eiwitten, koolhydraten en vetten is zeer belangrijk.

Producten voor gewichtstoename in combinatie met een trainingsprogramma bestemd voor spieropbouw, kan je zeker meer gewicht en spiermassa opleveren.

Uiteraard is krachttraining met halters en toestellen, na de juiste voeding, heel belangrijk. Dit is voor het lichaam de belangrijkste stimulans om spiermassa op te bouwen.

De Performance shakes bevatten een goede combinatie van uitgebalanceerde eiwitten en diverse koolhydraten, aangevuld met andere nodige nutriënten.

  • Turbo Mass Gainer
  • Amino Gainer

Recuperatie

De laatste jaren is het belang van recuperatie steeds belangrijker geworden. Atleten wordt aangeraden voldoende rust en slaap te nemen en de dagelijkse stress tot een minimum te reduceren.

Wat je eet en hoeveel je eet, vooral in de dagen en uren voor en na de wedstrijd, van groot belang voor de recuperatie (de timing van nutriëntenaanvoer is uitermate belangrijk).

Zowel voor, tijdens als na de inspanning is vocht van cruciaal belang. Wanneer bij inspanningen van lange duur alleen water gedronken wordt, kan het dorstgevoel verzadigd worden zonder dat het lichaam voldoende gehydrateerd is.

De timing voor koolhydraatinname is zeer belangrijk voor het aanvullen van de glycogeenreserves. De eerste 2 uren na de inspanning zijn de spiercellen het meest gevoelig voor insuline, daarna neemt die gevoeligheid af. Daarom moet onmiddellijk na de inspanning een koolhydraatrijke drank gedronken worden.

Antioxidanten zorgen ervoor dat afvalstoffen en vrije radicalen zeer snel worden afgevoerd, zodat spierstijfheid minder is en de ophoping van vrije radicalen tegen gegaan wordt.

De vertakte keten aminozuren (BCAA’s) L-Leucine, L-Isoleucine en L-Valine vormen in combinatie met glutamine-peptide de meest belangrijke bouwstoffen van de spiermassa. Zij hebben de eigenschap de eiwitsynthese te bevorderen en verkorten zo de herstelfase. Creatine, tenslotte, zorgt voor een simultaan herstel van de nodige kracht.

 

Een koolhydraatrijke drank, aangevuld met vitaminen en mineralen, anti-oxidanten, en enkele belangrijke aminozuren, gedronken onmiddellijk na de inspanning, zorgt voor een versnelde en verbeterde recuperatie.

  • Recup Extra
  • Recup Xtreme
  • Fast Recovery
  • Rec’up Gel

Gezondheid

Vitaminen, mineralen en antioxidanten zijn de basis voor een gezond lichaam.

Atleten en sporters vragen dagelijks nog meer van hun lichaam, dus de vraag naar nutriënten is bij hen nog groter. Sporters krijgen ook wel eens te maken met gewrichtspijnen, krampen,… Dankzij goede voedingssupplementen kan dit voorkomen worden.

Goed trainen en beter recupereren lukt enkel wanneer het lichaam optimaal functioneert. Performance heeft niet enkel een uitgebreid gamma aan vitaminen, mineralen, essentiële vetzuren en antioxidanten. Maar ook supplementen om de immuniteit te ondersteunen, de vitaliteit en het concentratievermogen te verhogen en een betere darmtransit te verkrijgen.

Creatine

Creatine is een supplement dat veilige ondersteuning biedt aan atleten die piekprestaties willen leveren bij inspanningen van korte duur en hoge intensiteit.
Het ondersteunt en verbetert het natuurlijk vermogen van het lichaam om energie te ontwikkelen.

Elk actief proces in ons lichaam heeft deze energie nodig. Deze energiebron is ATP : Adenosine-Tri-Phosphaat. Wanneer ATP omgezet wordt in ADP (Adenosine-Di-Phosphaat) komt er een hoeveelheid energie vrij die de spier in staat stelt een inspanning te leveren. De energiebron voor alle inspanningen is ATP.

Naarmate de intensiteit van de inspanning hoger is, zal de hoeveelheid ATP die nodig is groter zijn. De hoeveelheid ATP die een spiercel kan bevatten is echter zeer beperkt. Wil men piekprestaties langer laten duren, dan moet deze ATP-voorraad onmiddellijk aangevuld worden.

In de voeding vinden we creatine vooral in rood vlees. Een gemengde voeding levert ongeveer 1g creatine per dag. Voor een hoger creatineniveau is men afhankelijk van een supplementvorm van creatine die het creatineniveau in het plasma doet stijgen.

Dit heeft als rechtstreeks gevolg meer instant energie en meer kracht, dus kan je langer en met meer kracht een explosieve beweging doen. Ook is de recuperatie tussen 2 inspanningen sneller en beter. Een ander gevolg is dat spiervermoeidheid en melkzuurvorming uitgesteld worden. Via een reeks reacties worden ook spieropbouw gestimuleerd en spierafbraak verminderd.

Het is belangrijk tijdens de laadfase de trainingsintensiteit geleidelijk te verhogen. De stijging in spiermassa en -kracht kan atleten het gevoel geven dat ze snel meer en zwaarder kunnen trainen. Ligamenten en pezen moeten echter ook de tijd krijgen om zich aan te passen aan de verhoogde spierkracht.

CREATINE SUPPLEMENTEN

 Let bij de aanschaf van creatine op de zuiverheid van het product. Het poeder mag enkel creatine monohydraat bevatten en niet gemengd zijn met andere stoffen.

Creatine Monohydraat:

De Performance Creatine poeders en capsules bevatten het beste en zuiverste creatine supplement op de markt, nl. Creapure.

Kre-Alkalyn® Xtreme:

Kre-Alkalyn® Xtreme is een gepatenteerde vorm van creatine met een PH-waarde groter dan 12.0, waardoor het perfect stabiel blijft in water of fruitsap. Hierdoor passeert het integraal het maagsysteem en gaat zo de bloedbaan in om nadien naar de spieren te worden gestransporteerd.

Kre-Alkalyn® PRO:

Kre-Alkalyn® PRO is een supplement van EFX, waarvan Performance de exclusieve verdeler is voor de Benelux en Frankrijk!
Dit supplement is een combinatie van Kre-Alkalyn® en Kre-AlkaloïdeTM. Het is een extract van zwarte, groene en witte thee.

Crea-Charge:

De Performance Crea-Charge is een combinatie van dextrose, taurine, Kre-Alkalyn® en glutamine peptide, wat voor meer energie zorgt zodat men langer en krachtiger kan trainen. 

Eiwitten

Eiwitten zijn onontbeerlijk voor het leven, we hebben ze nodig in onze voeding. Ze zijn nodig voor de opbouw van het lichaam, de groei, het zuurstoftransport naar de spiercellen en het herstellen en opbouwen van spierweefsel. Voedingsmiddelen die eiwitten bevatten zijn vlees en vis, melkproducten en eieren.

De spijsvertering breekt eiwitten af tot aminozuren. Er zijn een aantal aminozuren die het lichaam niet zelf kan aanmaken, we moeten deze dus via onze voeding of via voedingssupplementen nuttigen.
WEI-EIWIT

Wei-eiwitten zijn werkzaam op korte termijn. Bij inname voorzien ze het lichaam onmiddellijk van aminozuren voor spiergroei. Wei-eiwitten zijn ideaal bij het ontbijt en onmiddellijk na de training omdat ze bestaan uit korte eiwitketens en zeer snel worden opgenomen, soms al binnen de 10 minuten.

ISOLAAT

Isolaat wordt aanzien als de puurste vorm wei-eiwit met de hoogste biologische waarde. Deze proteïne wordt sneller opgenomen dan andere eiwitten, wat zorgt voor een maximale eiwitsynthese. Isolaat bevat haast geen vet of lactose en is de beste eiwitbron ter ondersteuning van de opbouw van vetvrije spiermassa.

HYDROLISAAT

Een gehydrolyseerde vorm van wei-eiwit, het bevat 79-81% eiwit, waaronder polypeptiden, peptiden en aminozuren. Het hydrolysaat wordt verkregen door wei-eiwit te behandelen met enzymen. Hydrolisaat bevat een zeer hoogwaardig aminozuurprofiel wat zorgt voor een snelle afgifte van aminozuren in het bloed. Hydrolisaten bevatten weinig vet en hebben een uitermate laag lactose gehalte. 

CALCIUMCASEÏNAAT

 De aminozuursamenstelling van calciumcaseïnaat is compleet, alle belangrijke aminozuren voor bijvoorbeeld de opbouw van spieren zijn voldoende aanwezig. Calciumcaseïnaat wordt in ongeveer 3-7 uur afgebroken tot aminozuren, langzamer dan de andere eiwitsoorten.  Het is ideaal om eiwitshakes met calcium caseïnaat als eiwitbron te nuttigen voor het slapen gaan, omdat dit eiwit gedurende de nacht nog lang werkzaam is en de spieren in rust helpt te herstellen.

EI-ALBUMINE

 Albumine is kwantitatief de belangrijkste eiwitmolecule in het bloedplasma. Ei-albumine wordt veel langzamer verteerd zodat er een constante aminozuurafgifte in de bloedstroom aanwezig is. Het aminozuren spectrum van ei-albumine lijkt erg op dat van onze spieren. Het is een hoogwaardig en duurzaam eiwit.

Aminozuren – BCAA’S

Eiwitten zijn complexe moleculen en bestaan uit duizenden fijne structuren: aminozuren. Er bestaan 8 essentiële aminozuren. Omdat ons lichaam deze essentiële aminozuren niet zelf kan aanmaken, moeten we ze via onze voeding of in de vorm van supplementen opnemen. De BCAA’s (L-Valine, L-Leucine en L-Isoleucine) zijn bijvoorbeeld de meest gekende essentiële aminozuren in de sportwereld.
Door de verschillende combinaties en volgordes van de aminozuren krijg je proteïnen met een verschillende functionaliteit zoals enzymes en hormonen. Heel belangrijk om te weten is, dat ons spierweefsel ook opgebouwd is uit proteïnen. Intensief sporten zorgt ervoor dat spierweefsel wordt beschadigd. Daarom moeten we ons lichaam voorzien van voldoende aminozuren om dit weefsel te herstellen en terug op te bouwen!

Aminozuren worden best ingenomen met water of fruitsap, niet met melk.